- 1,5 el roomkaas
- 2,5 el griekse yoghurt (of stevige volle yoghurt)
- 1 kl dille (fijngehakt)
- 1,5 el peterselie (fijngehakt)
- 1 kleine sjalot (of ui)
- 1 handvol radijsjes
- 1/3 komkommer
- 200 gr gerookte zalm
- Peper en zout
- Crackers
Begin alvast met de roomkaas en yoghurt in een ruime mengkom los te roeren. Hak de dille en peterselie fijn en voeg toe aan de kom samen met peper en zout. Meng opnieuw goed. Pel de sjalot en hak heel fijn.Snij de radijsjes heel fijnVerwijder de zaadlijsten van de komkommer en hak fijn. Het is belangrijk om de zaadlijsten te verwijderen anders gaat de dip snel waterachtig worden. TIP! In deze dip is het echt lekkerder dat je de groentjes heel fijn snijdt. Doe doe groentjes bij in de mengkom en meng weer goed Als laatste snij je de gerookte zalm in fijne sneetjes en voeg toe. Meng opnieuw goed. TIP! Hou eventueel enkele stukjes zalm apart bij om de dip mee af te werken. Je kan de dip nu meteen serveren. Echt vind ik deze lekkerder als deze een paar uurtjes in de koelkast heeft gestaan. De smaken gaan dan nog beter tot hun recht komen. TIP! Dek de kom wel goed af als je deze in de koelkast zet. TIP! Voor mij hoeft een dip niet echt heel "sausig" te zijn. Wil je het toch allemaal ietwat smeuïger voeg dan nog wat extra yoghurt en/of roomkaas toe.