- 300 gr gehakt (gemengd gehakt)
- 1 ei + 1 extra
- 1 tl mosterd
- 1 snuifje nootmuskaat (optioneel)
- 20 gr paneermeel
- 1 spie Brie (een kleine spie is meer dan genoeg)
- 8 a 10 sneetjes spek (gerookt spek)
- 1 a 2 vellen bladerdeeg
Meng het gehakt met het ei en mosterd. Doe er dan noosmuskaat, paneermeel, peper en zout bij. Meng goed.Rol er dan kleine worstjes van. Snij de spie Brie in dunne plakjes. TIP! Geen fan van Brie, dan laat je deze weg. Leeg een plakje Brie op elk worstje. Of je kan er een paar met en paar zonder Brie maken. Wikkel nu een sneetje spek rondom de worst met Brie. Snij lange stroken van het bladerdeeg.Leg een worstje op een stook bladerdeeg en rol op zodat deze helemaal omwikkeld is. Verwarm de oven voor op 185 graden. Bekleed een bakplaat met bakpapier.Leg de worstenbroodjes op de bakplaat en wrijf in met wat losgeklopt ei.Bak de broodjes mooi goudbruin voor zo'n 25 a 30min. Haal uit de oven en laat ietwat afkoelen. TIP! tijdens het bakken zal de Brie gaan smelten. Maar als je de worstenbroodjes laat afkoelen, zal de kaas terug wat vaster worden.