Ingrediƫnten
Equipment
Method
- We beginnen met de aardbeienDoe deze (zonder kroontjes) in een kookpotje samen met de suiker (100gr), vanillesuiker en klein bodempje water. Zet op een middelhoog vuur, roer in het begin af en toe. Laat zachtjes sudderen voor zo'n 15 a 20min tot de aardbeien mooi zacht worden.
- Week ondertussen de blaadjes gelatine in koud water.
- Wanneer de aardbeien mooi zacht zijn, mix dan glad met een staafmixer.Haal van het vuur en voeg de gelatine blaadjes (goed uitgeknepen) toe. Roer goed zodat ze kunnen oplossen. Laat dan ietwat afkoelen maar zet niet in de koelkast. Dit moet mooi lopend blijven.
- Doe de mascarpone in een mengkom samen met poedersuiker en vanille extract. Mix dit tot een glad mengsel.Voeg er vervolgens de yoghurt aan toe en mix nog even goed. Giet er dan zo'n 2/3 van het ietwat afgekoelde aardbeien papje bij. Meng dit met een spatel. Verdeel dit mengsel over de glaasjes en zet alvast zo'n 30min in de koelkast.
- Het resterende aardbeien papje laat je nog even op kamertemperatuur staan. Na zo'n 30min opstijven (de mousse) in de koelkast, verdeel je het resterende aardbeien papje over de glaasjes. Zet de glaasjes dan nog zeker zo'n 2h in de koelkast (mag ook langer). Werk eventueel nog af met verse aardbeienSmakelijk
